top of page

ברט הלינגר: טבע האושר הזוגי

תרגום חופשי מתוך:

Supporting Love, How Love Works in Couple Relationships. BERT HELLINGER'S WORK WITH COUPLES, p. 83-84, 2001.



happy couple

ברט הלינגר מספר על אשה שהשתתפה בסמינר שלו והתלוננה שאינה מאושרת בחיק משפחתה, בן זוגה וילדיה.

האישה התלוננה על דרמות חוזרות ונשנות בביתה בכל יום ראשון בבוקר. בן הזוג וילדיהם מכינים יחדיו ארוחת בוקר ומזמינים אותה להסב לשולחן ערוך בעוד שהיא דווקא רוצה להמשיך לישון עד מאוחר או שהם קוראים לה בדיוק כשהיא במקלחת, ואז היא צועקת להם שיתחילו לאכול בלעדיה. בכל שבוע היא אומרת להם להתחיל לאכול בלעדיה והם, באופן מכעיס למדי, ממתינים לה עם הארוחה עד שהיא מגיעה לשולחן למרות שביקשה מפורשות שיתחילו בלעדיה וכך כל סופ"ש מתחיל עם דרמות וכעסים בבית.


הלינגר הציע לה פתרון פשוט: לומר למשפחתה כמה היא שמחה שחיכו לה.

האישה הגיבה בכעס ולא פצתה פיה יותר במשך שלושת ימי הסמינר.

ביום האחרון לסמינר, שאל אותה הלינגר האם לדעתה יש פתרון אחר, טוב יותר ממה שהוא הציע.

היא השיבה;

"אם אני אומרת שיתחילו בלעדיי, הם צריכים להתחיל בלעדיי" ,

טבע האושר הזוגי


מכאן הוא הבין משהו חשוב בדינמיקה שאותה הגדיר "הטבע של האושר".


לפי הלינגר, מהות התלונה של האישה היא ברצונה לשלוט בהם, שיעשו כדבריה והיא כלל לא רואה את פוטנציאל האושר שמונח לפתחה. היא רוצה לשלוט באושר אך לא תוכל להשיג אושר כל עוד אינה מוכנה לשחרר את רצונה לשלוט בבן זוגה וילדיהם.


האושר יגיע כאשר היא תהיה מוכנה לראות את הסיטואציה החוזרת של ימי ראשון בזווית חדשה ופשוט להודות למשפחתה שהמתינו לה. כך היא תשחרר אותם להחליט בעצמם לפעול איך שמתאים להם והיא תהיה מאושרת בין כה וכה - בין אם המתינו לה מרצונם ובין אם תוכל לראות שהם הכינו את הארוחה ודאגו לה.


טבעו זה של האושר חוזר כמאפיין בהרבה קשרים זוגיים - אנשים רודפים אחר אושר, אך אינם מצליחים לתפוס אותו. הלינגר מסביר מדוע- מפני שהאושר עצמו רודף אחריהם ואינו מצליח לתפוס אותם, כיוון שהם רצים כל כך מהר ומנסים להדביק את האושר.


התיאור של הלינגר מעלה בי תמונה של כלב הרודף אחר זנבו, עכשיו נשאלת השאלה מאיזו זווית את.ה רואה אושר? מעיניי הכלב? מזנבו? אולי מעיני הזבוב שעל הקיר?

ממקום אחר?


dog chasing tale

 

סיון אבני , יועצת זוגית ומשפחתית. קליניקה לטיפול זוגי מבוסס קונסטלציה משפחתית בקריית טבעון ואונליין.


פוסטים קשורים

הצג הכול
Anchor 1
bottom of page