top of page

טיפים לזוגיות טובה : תרגיל מיפוי קונסטלציית מערכת היחסים הזוגית שלכם


במערכות יחסים ארוכות טווח, לא נדיר שבני זוג נתקלים בפערים או בניתוקים באינטימיות הרגשית או בתקשורת שלהם. עם הזמן, ההמולה וההמולה של חיי היומיום, בשילוב עם האחריות של עבודה, הורות או אפילו השגרה של חיי הבית, עלולים לגרום לפערים אלה להתרחב אם לא מטפלים בהם.


טיפול בקונסטלציה משפחתית מציע גישה ייחודית להבנה וריפוי של קרעים אלה על ידי חקירת הדינמיקה המשפחתית העמוקה, לעתים קרובות תת-מודעת, והדפוסים המשפיעים על מערכות היחסים שלנו. במסגרת הטיפים לזוגיות טובה שאני משתפת כאן בבלוג, קבלו את התרגיל הקונסטלטיבי הזוגי הזה שנועד לעזור לבני זוג במערכות יחסים ארוכות טווח לזהות ולגשר על הפערים שנוצרו עם הזמן.

על ידי עיסוק בפעילות זו, בני הזוג יכולים לקבל תובנות לגבי ההתנהגות והרגשות שלהם, להבין את נקודות המבט של זה יותר לעומק ולטפח תחושה מחודשת של קשר ואינטימיות.


wooden dolls - couple

תרגיל: מיפוי קונסטלציית מערכת היחסים הזוגית


מטרה: לזהות ולהבין את הפערים הרגשיים והתקשורתיים במערכת היחסים ארוכת הטווח שלכם דרך עדשת הטיפול בקונסטלציה המשפחתית.


חומרים נדרשים:

  • דף נייר גדול

  • עטים או סמנים צבעוניים

  • אסימונים או דמויות קטנות לייצוג בני משפחה (אופציונלי)


הנחיות:


שלב 1) הכינו את המרחב שלכם:

בחרו מקום שקט ונוח שבו שניכם מרגישים רגועים. הניחו את דף הנייר הגדול על משטח שטוח, והכינו את העטים או הסמנים הצבעוניים שלכם ואת האסימונים (אם אתם משתמשים).


שלב 2) ציירו את קונסטלציית מערכת היחסים שלכם:

התחילו בציור שני עיגולים גדולים על הנייר, אחד המייצג כל בן זוג. בתוך כל עיגול, רשמו מילים או סמלים המייצגים את הרגשות, הרצונות, האתגרים שלכם וכל תחום שבו אתם מרגישים שיש פער במערכת היחסים שלכם.


שלב 3) זיהוי השפעות:

מחוץ למעגלים שלכם, ציירו מעגלים קטנים יותר כדי לייצג בני משפחה משמעותיים או דמויות משפיעות מהעבר שלכם. חברו אותם למעגלים הראשיים שלכם באמצעות קווים, וכתבו הערות על חיבורים אלה במילים המתארות כיצד מערכות יחסים אלה משפיעות על הדינמיקה הנוכחית של מערכת היחסים שלכם.


שלב 4) חקירת הפערים:

דברו בתורות על הפערים שזוהו בתוך המעגלים שלכם. שתפו מדוע לדעתכם פערים אלה קיימים וכיצד הם עשויים להיות קשורים לדינמיקה המשפחתית שמופיעה סביב המעגלים שלכם.


שלב 5) גישור על הפערים:

עבור כל פער שזוהה, ערכו סיעור מוחות לגבי פעולות או שינויים שתוכלו לבצע כדי לגשר על פערים אלה. זה עשוי לכלול שיפור התקשורת, בילוי זמן איכותי יותר יחד או התמודדות עם בעיות לא פתורות ממשפחת המוצא שלכם שעשויות להשפיע על מערכת היחסים שלכם.


שלב 6) הרהור ושיתוף:

הרהרו בתובנות של תרגיל זה ושתפו את רגשותיכם לגבי התהליך. דברו על הדרך שבה תוכלו לתמוך זה בזה בביצוע השינויים שזוהו כדי לגשר על הפערים במערכת היחסים שלכם.


שלב 7) תוכנית פעולה:

על סמך הדיונים שלכם, צרו תוכנית פעולה פשוטה המתארת את השלבים שתנקטו באופן פרטני וכזוג כדי להתמודד עם הפערים במערכת היחסים שלכם.


סיכום:


תרגיל זה נועד לספק פלטפורמה לתקשורת פתוחה ואמפתית, ולעזור לזוגות במערכות יחסים ארוכות טווח להבין את הדינמיקה הבסיסית התורמת לפערים רגשיים ותקשורתיים.

על ידי הכרה בהשפעות אלה ועבודה משותפת לגישור על הפערים, זוגות יכולים לטפח מערכת יחסים חזקה ומחוברת יותר.

מומלץ לבצע תרגיל זה בהנחיית מטפלת זוגית מיומנת בקונסטלציה משפחתית כדי להשיג את התוצאות היעילות ביותר.



share blog

 

סיון אבני - יועצת זוגית ומשפחתית. פוגשת זוגות שהקשר שלהם מלא בויכוחים ומריבות, בעיות אמון ותחושות תקיעות ופספוס ועוזרת להם לשפר את איכות הקשר שלהם ואת איכות החיים שלהם באמצעות טיפול זוגי מבוסס קונסטלציה משפחתית ומובחנות.

הקליניקה שלי נמצאת בקריית טבעון ופעילה בשעות הבוקר. צרו קשר לתיאום מפגש.




Anchor 1
bottom of page